Utrechtse Heuvelrit 2024 info

GEACHTE DEELNEMERS AAN DE ZVC HEUVELRIT
Deze rit is uitgezet door het natuurgebied de Utrechtse Heuvelrug en over een lang stuk dijk dat geen circuit is. Waar veel gebruik van wordt gemaakt door wielrenners, mountainbikers en gezinnen met kinderen op de fiets.
KIJK UIT: Heb respect voor de natuur en de mede weggebruikers en houd je zoveel mogelijk aan de verkeersregels. De organisatie hoort graag na afloop van de rit je ervaringen en of de omgeving voor herhaling van de ZVC Heuvelrit vatbaar is.

BEZEMWAGEN TELFOONNUMMER: 06-83580175

ROUTEBESCHRIJVING ZVC UTRECHTSE HEUVELRIT 2024

1. Bij verlaten van de parkeerplaats RA (RECHTSAF) “Grebbeweg” op bij de VKL (verkeerslichten) RA (RECHTSAF) de “Kastanjelaan” op.
  2. Deze verandert naar “Boslandweg”, maar blijf doorrijden tot aan de “Bergweg”. Daar ga je LA (LINKSAF) de “Bergweg” tot aan de T- splitsing, daar LA om de “Bergweg” te volgen en bij de VKL recht oversteken; blijf op de Bergweg”.
  3. Deze uitrijden tot eind, dan ga je LA de “Nieuwe Veenendaalseweg” op.
  4. Deze wordt “Paardenveld”, doorrijden tot aan de rotonde; daar ga je LA. Tot aan de volgende rotonde is het de “Utrechtsestraatweg” bij die rotonde pak je de eerste uitrit dat is ook de “Utrechtsestraatweg” deze loopt parallel aan de hoofdweg. Aan het einde ga je RA de “Autoweg” op deze rijden we ook uit tot aan de T- splitsing met de “Nieuwe Veenendaalseweg” daar LA. < zie voor motoren de motor omleiding hieronder>
  5. Tot aan de rotonde door een fietstunnel kom je aan de andere kant van de weg en ga je LA de “Cuneraweg” op.
  6. Eerste weg RA de “Noordelijke Meentsesteeg”. Spoor over de eerste weg LA de “Middelbuurtseweg” in tot T- splitsing, daar LA maar de naam blijft “Middelbuurtseweg” na een bocht naar rechts eerste weg links de “Kampjesweg”.
  7. Volg tot spoor, over het spoor LA en “Kampjesweg” volgen tot einde RA de “Cuneraweg”, <motor omleiding> deze volgen tot rotonde via fietserstunnel naar de andere kant.
  8. Volgende VKL RD. Volgende VKL twee keer over, dan LA de “Veenendaalsestraatweg” op. Nu de “Utrechtseheuvelrug” over tot rotonde weg volgen.
  9. Bij rotonde RA RI (RICHTING) Amerongen op de “Rijksstraatweg” wordt “Elsterstraatweg”
  10. In Amerongen bij de tweede rotonde RA de “Koenestaat op, wordt de “Bergweg”. Deze weg uitrijden tot voor het spoor LA de “Haarweg” op. Tot “Ginkelseweg” doorrijden, dan LA de “Ginkelseweg” op. Die wordt de “Scherpenzeelseweg”en komen we bij rotonde in Leersum waar we RA de “Rijksstraatweg” oprijden RI Doorn.
  11. Deze uitrijden tot rotonde RA naar de “Maarsbergseweg” langs het Leersumseveld, waar het “Woudenbergseweg gaat heten en bij Valkenheide slaan we RA de “Scherpenzeelseweg” op. Deze wegvolgen tot dat je RA de “Altana” op kan. De “Altana wordt “Haarweg”deze tot eind doorrijden, dan links en meteen weer rechts en weer links de “Laagerfseweg” snelweg over en ook het spoor; over het spoor meteen LA de “Rumelaarseweg” op naar Maarsbergen. Dus blijven volgen; wordt veranderd in “Haarweg bij de VKL oversteken en de weg vervolgen op de “Tuindorpweg”
    Let op naast de brandweer zit Restaurant “’t Vosje” hier zitten we ongeveer op de helft en is er gelegenheid voor een hapje en een drankje op eigen kosten. De eigenaar is geïnformeerd over onze komst.
  12. In Maarn aan gekomen kan je ter hoogte van de Plus supermarkt LA het spoor en de snelweg onderdoor. Via de “Raadhuislaan” onder het tunneltje uit gekomen ga je RA de “Kapelweg” op tot het einde, daar ga je RA de “Maarnsegrindweg” op tot aan de VKL. Daar slaan we LA en gaan we voor de laatste keer de Utrechtseheuvelrug over via de “Amersfoortseweg” naar Doorn.
  13. Bij de VKL in Doorn RD RI Langbroek de “Langbroekerweg” op. Bij de “Gooyerdijk” gaan we LA tot aan de “Bovenwijkerweg” die overgaat in de “Wijkerweg”. We rijden door tot aan de “Landscheidingsweg” die we LA gaan en volgen tot het einde, om vervolgens de “Nieuweweg” RA tot aan de verhoogde kruising met de “Zandweg” om LA RI het centrum te rijden.
  14. Nu RD het centrum in. Eerst is het “Veldpoortstraat” dan word het “Kloosterleuterstraat” om over te gaan in de “Oeverstraat” en de “Dijkstraat” bovenaan de dijk ga je RA om naar het “Wijkse veer” te komen via “Lekdijk oost”
    LET OP: BON VOOR PONT GEBRUIKEN!
  15. Na de pont RI Rijswijk. Ga de eerste weg links de “Rijnbandijk” op die blijf je helemaal volgen door Rijswijk en langs Maurik, Eck en Wiel en Ingen op de dijk blijven tot aan Lienden, daar ga je LA de “Marsdijk” op. Aan de linkerkant krijg je de firma Agruniek/Rijnvallei, daarna ga je de eerste RA de “Rhenenseweg” op.
  16. Dan de eerste LA de “Hogeweg” op en ga je de Provincialeweg N233 onderdoor dan ga je omhoog LA de “Hoofdweg” op <motor omleiding> hier even het fietspad op om de Rijn over te steken.
  17. Bij de VKL ga je RA en meteen weer LA bij de volgende VKL ga je RA de “Grebbeweg” op, dan na een aantal honderd meter LA naar de START/EIND locatie.

KORTE AANPASSINGEN VOOR MOTORRIJDERS:

Ga op de rotonde LA tweede uitrit dan meteen de parallelweg op ga verder met de vaste route. Motorrijders gaan een stukje de parallelweg volgen en nemen de eerste gelegenheid de hoofd rijbaan op. Tot aan de tweede VKL daar LA. Verder vaste route.
Bovenaan de “Hoofdweg” gaan de motorrijders RA tot de volgende rotonde daar RA “Betuwestraatweg” op twee rotondes recht oversteken bij de derde rotonde ga je RA de N233 “Cuneraweg” op en de Rijn over tot aan de VKL waar je RA gaat en de weg omhoog volgen naar de VKL met de “Grebbeweg” om daar RA te gaan RI de START/STOP locatie.