Fehac lidmaatschap (2)

Vanmorgen heb ik een Facebook bericht gemaakt over lidmaatschap van de Fehac. Dit bericht luidde:

“Het bestuur van de Zündapp Veteranen Club overweegt een lidmaatschap van de Fehac, de Federatie van Historische Automobiel- en Motorclubs, in Nederland.
Op de komende Algemene Ledenvergadering in januari 2018 zullen de aanwezige ZVC leden beslissen over een lidmaatschap.
Zie voor meer informatie: http://www.zundappveteranenclub.nl/2017/10/30/fehac-lidmaatschap/

De ZVC wil de Fehac alvast enkele vragen voorleggen die specifiek gericht zijn op het oldtimer tweetakt gebruik. Ik heb al enkele vragen samengesteld, maar jullie hebben natuurlijk ook vragen. Vraag ze hier, dan kan ik ze verzamelen, of stuur een mailtje naar info@zundappveteranenclub.nl

Onze vragen:

  • Kan de Fehac zich bij de landelijke overheidsinstanties sterk maken voor ontheffing van de oldtimerbromfiets bij de milieumaatregelen tegen de tweetakt scooter?
  • Kan de Fehac de legitimiteit van het legesbedrag, die bromfietsers moeten betalen om toch in het weekend de milieuzone in te kunnen rijden, aanvechten bij de betrokken gemeenten?
  • Kan de Fehac de landelijke overheidsinstanties voorlichten over het kromme vergelijk van de minieme milieuverontreiniging tussen de oldtimer bromfiets en bijvoorbeeld het vliegverkeer of verontreiniging van cruise schepen die in Rotterdam én Amsterdam voor anker liggen?
  • Bij de RDW staat de oldtimer bromfiets nog niet geregistreerd als oldtimer. Kan de Fehac hier voor zorgen?
  • Komt er een specialist bij de Commissie Tweewielers van de Fehac die een korte communicatielijn heeft met de oldtimer bromfietsclubs?